• Boka tennisplanen

    Det finns många möjligheter att idrotta på Hovet, bl.a. så kan man gå in på vår tenniscentercourten och liksom Björn Borg gjorde i Franska öppna, slå några härliga tvåhandsbackhand, lägga fantastiska stoppbollar eller mata baslinjespel tills motståndaren tröttna. Hur ska man göra om man vill testa detta och boka tennisplanen? Jo, kontakta några av våra två tennisorakel Tony Sjölander, 070-586 01 01, eller Hans Davidsson, 070-674 21 53 för tidsbokning och nyckelutlämning. Även kansliet på Hovet, 036-753 49 kan vara behjälplig på förmiddagar. Priser/abonnemang: -Säsong vuxen, 600 kr -Säsong skolungdom, 200 kr -Strötimme vuxen, 80 kr -Strötimme skolungdom, 40 kr Varmt välkomna Hovslätts IK 5 jul 2020 0kommentarer
  • Referat: Hovslätts IK - Jönköpings BK

    Dagens seriepremiär blev ingen rolig historia för de rödvita, en tung förlust med 1-3 mot ett hårt arbetande, kämpande och framförallt humgrigare motståndare som gjorde en mycket bättre match än våra rödvita grabbar. Matchen började dock bra och redan efter 8 minuter rinner Linus igenom och placerar in 1-0 behärskat. Sedan var det ridå ner för de rödvita och JBK tog över matchen och vann rättvist. Vi kom aldrig igång med vårt passningsspel och slog massor med "lycka till bollar" vilket passade den storväxta försvarslinjen i bollklubben. Givetvis kan man som spelare ha en dålig dag på jobbet men när den dagen är kollektiv över alla spelare så vinner man inga matcher. Tar till en klyscha "Det är bara att bryta ihop och komma igen" Målskytt:Lyck Bäste eller minst sämst idag i röttåvitt var Arvid. Ny tuff match i helgen då vi möter seriefavoriten Ekhagen borta, då måste vi definitivt höja oss ett par klasser om vi skall ha chans till 3 poäng. A-lag Herrar Fotboll 2 jul 2020 0kommentarer
  • Referat: Hovslätts IK - Husqvarna FF

    Hovslätt hade ikväll fint besök på Hovet av Husqvarna FF i Toyota cup. HFF startade matchen i ett högt tempo och med full bollkontroll. Ledningsmålet kom redan efter tre minuter och då hade våra killar knappt fått röra bollen. HFF fortsatte att dominera matchbilden men så i den 27 minuten stack HIK upp i sitt första ordnade anfall och plötsligt hade Linus kvitterat till 1-1. I den 35 min får Husqvarna straff men Danne går åt rätt håll och gör en fin räddning. Tyvärr så gör HFF 2-1 I halvlekens sista sekund vilket självklart var rättvist men det hade varit skönt att haft med sig oavgjort in i omklädningsrummet. HFF fortsatte dominera i andra halvlek och i den 48 minuten gjorde man 3-1 genom William Lind född 2004. Men jag tycker ändå vi står upp bra och gör en fullt godkänd insats. Ett tag hade vi sex juniorer på plan men de skötte sig strålande. I slutet av matchen får HFF ännu en straff och fastställer slutresultatet till 4-1. HFF var numret större under hela matchen men killarna ska vara stolta över sin insats, skönt att ta med sig in i sommarvilan. Matchen visar också att vi kan se fram emot höstsäsongen med tillförsikt. Danne i målet fick välförtjänt priset som bästa hemmaspelare. A-lag Herrar Fotboll 2 jul 2020 0kommentarer
  • Domaren i fokus när HIK föll

    Gårdagens match mellan Ekhagen och HIK på Ekhagsvallen var till en början en jämn och oviss tillställning. Ekhagen började bäst men vi jobbade oss in i matchen ju längre halvleken led. I den 29 min tog Ekhagen ledningen efter en fin upprullning där bollen gick mellan flera spelare och vi hängde inte riktigt med. Lite senare var det bud på 2-0 när Ekhagen fick en ytterst tveksam straff men deras spelare slog den utanför stolpen. I slutet på halvleken fick hemmalaget sin målvakt skadad och han fick utgå efter at ha fastnat med benet i gräset i närkamp med Linus. 1-0 stod sig halvleken ut men jag tycker att vi höll uppe spelet bra och det hade inte varit helt orättvist med oavgjort i pausen. Andra halvlek var bara några minuter gammal när vi fullt rättvist kvitterade till 1-1. Linus fick på ett bra skott som borrade sig in i målvaktens vänstra hörn fint famspelad av Hampus och Theo. Nu var vi på gång och det kändes som vi höll på att ta över matchen, då kom dråpslaget. I den 54 min visade domaren ut Elias efter hans andra gula kort. Det var en fin brytning som domaren först vinkade avvärjande för men linjemannen vinkade till sig honom och det slutade med rött kort. Detta gjorde att Gullmar fick vaska om lite i laget. dessutom fick Walle strax efter utgå med muskelbristning och två av fyra i backlinjen var därmed satta ur spel inom några minuter. Tyvärr ledde detta till att Ekhagen tog över matchen och efter två snabba mål i matchminut 63 och 66 av Dimitrijevic så var matchen avgjord. Det föll ytterligare tre mål i slutet på matchen och tillställningen slutade således 6-1 till hemmalaget. Det kanske låter konstigt att förklara bort en så här stor förlust men faktum är att fram till den horribla utvisningen på Elias så var det en helt jämn match, jag tycker till och med att vi, som jag skrev innan, började ta över mer och mer. Domaren hamnade i fokus med mängder av varningar (10 st) ett rött kort och en straff. Känslan var att de flesta domsluten gynnade hemmalaget och speciellt ett avgjorde förmodligen hela matchen. Nu tar vi nya tag mot HFF i cupen på onsdag innan det blir lite sommarledigt. A-lag Herrar Fotboll 28 jun 2020 0kommentarer
  • Nyförvärv !

    Det är riktigt roligt att presentera nyförvärv och här kommer ännu ett! Vi har nöjet att presentera Linda Karlsson och önskar henne varmt välkommen till Hovslätt! Linda är också en välkänd spelare, precis som Viktoria som nyligen presenterades, i Jönköpingstrakten och behöver kanske inte så mycket introduktion men vi har ställt några korta frågor till henne också. Bakgrund som innebandyspelare? Jag kommer från IF Ariel där jag spelade som junior och tog sedan klivet upp på seniorsidan via Craftstaden. Därefter har jag varit i JIK de senaste 5 åren. SSL, Allsvenskan och sedan återkomsten till SSL igen. Förväntningar på säsongen? (efter att ha tränat med laget i rätt många veckor nu) Jag är lite överraskad av allt hittills och tror att vi kommer att ta oss högt upp i serien. Det finns det verkligen material för i en bra trupp med många duktiga spelare. Riktigt kul med engagemanget i laget. Vad jobbar du med? Jag jobbar som sjuksköterska och blev klar med min examen för ca ett halvår sedan. Främsta styrka? Jag är stark fysiskt, har bra spelförståelse och är en riktig lagspelare! L/R: L Nummer: 10 Det visste vi inte om dig? Alla vet nog inte att jag växt upp på en lantgård och är lite av en 'bonne'. Nybliven jägare också med ganska färsk jägarexamen! Tack och välkommen till Truppen 2020! /Sportgruppen Dam Damer Div 1 Innebandy 21 jun 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter