• Ny assisterande tränare klar för Div 1 laget

    Vi är glada att kunna hälsa Robin välkommen till Hovslätt och Damsektionen! Han kommer att fungera som assisterande tränare tillsammans med Malcolm primärt för vårt Division 1 lag. Robin är fostrad i Månsarps IBK sedan tidig ålder som spelare och senare även som tränare. De senaste säsongerna har han både spelat och haft tränaruppdrag i Östra SK. Vi återkommer senare med en intervju närmare säsongsstart när Robin hunnit känna laget lite bättre… Välkommen till Hovslätt! Damer Div 1 Innebandy 26 maj 2020 0kommentarer
  • Seger mot Hallby

    Juniorerna har ikväll spelat träningsmatch mot Hallby på bortaplan efter ett långt matchuppehåll. Första halvlek är det vi som är det bättre laget och skapar flest målchanser. Vi tar också rättvist ledningen efter mål av Theo på straff. I sista matchminuten kvitterar Hallby där vi missar markeringen på en fast situation. I andra halvlek blir det mer kamp och något sämre spel. Men vi får här in bollarna i mål. Vi får återigen en straff som målvakten först räddar men Filip V slår in egen retur. Leo ökar sedan på ledningen efter mål på frispark. Hallby sticker emellan och reducerar innan VP fastställer slutresultatet och vi vinner med 4-2. Hallby hade för övrigt också en straff i andra halvlek men den räddade Daniel. Vi gör en riktigt bra match med tanke på att vi inte spelat på länge och alla spelare får godkänt. Men lite extra plus till Daniel, Theo, Linus och Isak K. Nu laddar vi för JDM hemma mot Waggeryd den 27 maj! Hovslätts IK 17 maj 2020 0kommentarer
  • Fjärde nyförvärvet – Viktor Ylenfors är tillbaka

    Vi är väldigt glada att nu kunna meddela att Viktor Ylenfors återvänder till Hovslätt. Efter att tidigare gjort två säsonger med oss (17/18, 18/19) kommer Ylenfors närmast från Sävsjö IBK, där han spelade ifjol. Vi hoppas och tror att Ylenfors fortsatt kommer kunna producera mycket poäng, vilket han varit duktig på en längre tid. I spelet är hans styrkor att han hittar mycket avslut och är en listig och obekväm spelare för motståndarna. Han är även en bra lagspelare med vinnarskalle som kommer höja gruppens mentalitet. Det ska bli kul att se ”Ylen” i Hovslättströjan igen! Hur är känslan att vara tillbaka? - Det känns riktigt skönt. Det är lite som förändrats men samtidigt mycket som är detsamma som innan vilket är skönt då jag känner att jag vet hur det fungerar. Känslan är god. Du har bara varit ifrån laget i ett drygt år men vad är det som känner framförallt har förändrats? - Truppen i stort är väl inte så mycket annorlunda utan det är väl framförallt att det kommit upp ännu fler juniorer som jag tycker är väldigt duktiga och tar för sig. Vad har du för förväntningar på kommande säsong? - Att vi inte bara ska vara med utan det är att nå en placering i toppen. Sen blir det fullt fokus på kval och målet är att vi ska gå upp. Ser man till kvaliteten på både ledar- och spelarsidan är det allsvenskan som gäller. Känns som vi har alla olika delarna för att lyckas och det är upp till oss att bestämma hur det ska bli. Vad tror du blir viktigt rent konkret för att nå dessa resultat? - Dels är det ju nu på försäsongen där vi måste börja direkt och köra hårt. Sen är det väl också i själva starten av serien där vi måste ta tag i det direkt och inte halka efter, vilket det känns som Hovslätt gjort de senaste åren och de 5-6 poängen blir svåra att jobba ikapp om man ska komma etta. Så det blir viktigt att vara med direkt och sätta tonen. Annars är det ju som vanligt att få ihop gruppen och att jobba hårt som också är viktigt. Vad känner du kring det höga försvarsspelet som vi lagt till allt mer under framförallt fjolåret? - Ska bli kul att köra och jag tror det passar mig bra för jag gillar att köra mer än att vänta in motspelarna. Tycker det funkade bra ifjol och vad jag förstod gav det bra utdelning och att många mål kom till via höga pressen. Känns som det är få lag som klarar av det hos motståndaren så det är nog bra att bygga vidare på. Hur ser du på serieindelning inför nästa år? Är det något lag som du känner blir extra kul att möta? - Överlag är det många roliga möten. Vimmerby och Craftstaden känns som lag som är kul att möta då ex. Vimmerby brukar ha mycket publik och Craftstaden varit duktiga länge. Om man tittar på våra främsta konkurrenter känns det som att matcherna mot Ledberg och Hovshaga är de viktigaste och att de matcherna avgör lite hur lagen sinsemellan placerar sig i tabellen, då jag tror de kommer vara med i toppen. Herrar A-lag SSL 17 maj 2020 0kommentarer
  • Kim Högdahl stannar

    Vi är väldigt glada över att Kim Högdahl har förlängt sitt kontrakt och blir kvar även nästa säsong. Kim kom till oss från Salem för ett drygt år sedan och var en helt ny bekantskap som vi inte kände sen tidigare. Det dröjde dock inte länge förrän han började sätta avtryck. Med sin erfarenhet och inställning har han varit en väldigt viktig spelare både på- och utanför plan. Kim är en typisk tvåvägs-forward som lägger lika hårt arbete i båda riktningarna. Hans rutin, ledaregenskaper och lugn är betydelsefullt för lagkamraterna på både träning och match. Kort och gott en perfekt lagspelare! Du har valt att fortsätta din satsning i Hovslätt. Har det varit ett lätt beslut? - Det tycker jag. Det är en bra förening och ett bra lag. Vi har en bra sammanhållning i gruppen och känslan av att att vi har något på gång gör att man är sugen på att vara med på tåget. Hur ser du på din debutsäsong som varit med ett nytt lag och en helt ny serie? - Jag tycker min säsong gick helt ok. Kunde varit lite bättre poängmässigt men ändå ok. Det var kul med helt ny serie och nya förutsättningar vilket gör att man fick lite nytändning. Det är bra med nya utmaningar och man har fått nya upplevelser. Tycker du förra årets prestation levde upp till de förväntningar man kunde begära av laget? - Jag tycker laget gjorde bättre än förväntan med tanke på hur det såg ut i början då det var lite skakigt. Det har varit en jäkla bra sammanhållning och att alla har dragit sitt strå till stacken vilket har varit viktigt. Många unga killar som tagit stora kliv. Vad känner du behövs för att ta nästa steg och gå upp till allsvenskan? - Det är nog att bygga vidare på försvarsspelet som är a och o. Det betyder så mycket att kunna stänga ner bakåt då alla matcher är ganska tajta. Ofta är det de små detaljerna som avgör. Vi har nu startat upp försäsongen lite smått och är igång igen efter att kvalet ställdes in. Känner du att det är annorlunda i år jämfört med tidigare då det är en speciell tid just nu? - Det är klart att det är lite annorlunda med tanke på covid-19 och det är surt att säsongen slutade som den gjorde. Men nu när försäsongen är igång är det bara det som vi fokuserar på och det är kul att vara igång överhuvudtaget. Man vill ju att det ska dra igång som vanligt till hösten och det är bara att köra på just nu även om man inte riktigt vet vad som händer framåt. Den nya serieindelningen kom i veckan och utfallet var väl mer eller mindre som väntat. Hur ser du på kommande säsong och vilka tror du på förhand blir de tuffaste utmanarna? - Det är väldigt svårt att säga jättemycket på förhand då jag inte sett något av de nya lagen och heller inte känner igen dem sen tidigare. Tror dock serien kommer vara tuff. Ledberg borde kunna vara med i toppen även i år. Hovshaga lär också vara bra då man hade något på gång redan ifjol och de är kanske den tuffaste motståndaren. Craftstaden kan självklart också bli giftiga med sin rutin från allsvenskan. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 11 maj 2020 0kommentarer
  • Hjälp på Hovet

    Som vi har skrivit här på hemsidan så håller föreningen sitt årsmöte nu på söndag 10 maj klockan 15.00. Platsen är Hovet och för att slippa tränga ihop oss inomhus så kommer vi att vi att vara utomhus, detta för att följa riktlinjerna som våra myndigheter ger. När årsmötet avslutas så ber vi er som har möjlighet att stanna kvar för att hugga tag i praktiska saker. Tyvärr så har vi en sjukskrivning av vår vaktmästare som gör att det finns arbetsuppgifter som släpar. Nu när byggnationen i stort är klar så vill vi ha det snyggt och fint runt vårt klubbhus. Och skulle det vara ett gäng som känner för att komma ner till Hovet vid fler tillfällen för att hjälpa till med olika göromål så skulle vi vara väldigt tacksamma. Kontakt då Johan Randau, 070-738 34 42, för vidare information. Hovslätts IK 3 maj 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter