• Tredje nyförvärvet – Andreas Jonsson kommer hem

    Vi har glädjen att kunna gå ut med att Andreas Jonsson nu återvänder till Hovslätt. Den snart 28-åriga egna produkten kommer närmast från JIK där han spelat den senaste säsongen. Med sitt tunga skott och sitt fina passningsspel är det en sevärd offensiv back som vi tror kommer kunna lyfta vårt spel ytterligare. Det känns skönt att det äntligen är klart då det är en spelare som funnits på önskelistan en längre tid Hur känns det att vara tillbaka? - Jo men det känns väldigt skönt att det är klart och att man får komma tillbaka till moderföreningen vilket varit ett mål. Klubben började på en resa för några år sedan och nu får jag komma tillbaka och förhoppningsvis kunna bidra till att man kan fortsätta på den vägen. Ska bli kul att komma tillbaka och känns som rätt tid då jag tycker laget tagit kliv. Man har blivit en ambitiös och proffsig förening där man har en idé om hur det ska fungera och se ut. Känns som det är en ung och hungrig trupp blandat med erfarenhet vilket tillsammans med en bra tränarlösning borgar för att vi kan gå långt. Din senaste säsong med Hovslätt var 16/17, när vi var nykomlingar i ettan. Efter det har du hunnit med två säsonger i Warberg och nu en i JIK. Berätta om den tid som varit? - Jag flyttade till Warberg när de nysatsade efter att ha åkt ur SSL. Proffsig förening och en stad som andas innebandy. Det var häftigt att få avsluta med att vara med att ta laget till SSL, vilket var pricken över i:et. Att testa på spel i JIK och SSL var också häftigt. Tyvärr dock en säsong som präglats mycket av skador så man har inte varit så aktiv på plan, men lärt mig väldigt mycket vid sidan av. Vad tar du med dig för erfarenheter? - Mycket kring vad det handlar om att prestera på en högre nivå och vad som krävs för att i träning och olika uppgifter göra det så bra som möjligt. Man arbetar detaljerat med olika bitar av spelet och utvecklar dels det man är bra på men även det som inte är lika bra. Såklart även erfarenhet av att mäta sig med de bästa. Du har ju synts då och då på läktaren så man får väl anta att du haft rätt bra koll på laget och har följt Hovslätt under tiden, stämmer det? - Ja absolut. Hovslätt är klubben i hjärtat så när man har kunnat har man velat ta sig till hallen och se laget. Har försökt att följa så gott det går. Hur ser du på spelsystemet vi har och är du van vid det? - Jag vet ju vad Elf/Friberg står för sen tidigare. Inte riktigt spelat samma system senaste åren men skiljer sig nog inte så mycket. Man har ju varit med länge så borde inte bli så svårt att anpassa sig till det tränarna vill. Vad tror du om kommande säsong och vad har du för målsättning? - Jag har som sagt följt laget och med tanke på hur det såg ut föregående år ser jag inget annat än att vi ska gå för allsvenskan. Personligen hoppas jag kunna bidra med den rutin och erfarenhet jag samlat på. Både genom att bidra på planen men även att vara en ledare för gruppen. Jag känner att jag är en bättre spelare nu än när jag lämnade Hovslätt för tre år sedan. Vi vill tacka de vänner som hjälpt till att göra övergången möjlig! Herrar A-lag SSL 25 apr 2020 0kommentarer
  • Johannes Lindblad förlänger kontraktet

    Vi kan glädjande meddela att Johannes Lindblad blir kvar i Hovslätt även nästa säsong. Johannes kom till oss för drygt 1,5 år sedan och har varit en stabil sista utpost mellan stolparna. Med sin storlek och rutin är han antagligen en av de bättre målvakterna i vår serie, även om konkurrensen är tuff. Vi är väldigt nöjda att han valt att fortsätta sin satsning mot ett nytt kval till allsvenskan. Hur känns det att köra på ett år till? - Det känns bra. Det ska bli kul och det är roligt att det är så många som stannat i övriga truppen. Tror vi kan få ihop något riktigt bra med den trupp vi har. Har det varit ett svårt beslut? - Nej det kan man inte direkt säga utan det har varit planen att vara kvar. Vad tror du blir viktigt till nästa år för att gå till kval igen? - Att vi håller samma nivå som vi gjort över hela säsongen. Att försvaret fortsätter vara lika bra som förra året, vilket jag hoppas vi kan bygga vidare på. Tränarstaben är intakt och redan klar inför nästa år. Är det en fördel för er spelare att det blir kontinuitet? - Jag är riktigt nöjd med tränarstaben. Tyckte de gjorde ett bra jobb ifjol och nu får de ett år till med typ samma trupp. Det kommer nog gå bra och vi borde kunna nå kval utan större problem. Vad har du själv för förväntningar inför nästa säsong? -Att kriga på och konkurrera med ”Fille” så vi sporrar varandra och blir ett bra team tillsammans. Jag vill jobba hårt för att vara redo att spela fler matcher. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 24 apr 2020 0kommentarer
  • Gräsroten

    Tack alla ni som stöder oss i Gräsroten genom att ha Hovslätt som registerad förening. Totalt blev det i denna utbetalning 6 528 kr fördelat på de olika sektionerna och huvudföreningen. Du som läser detta kanske då och då spelar på Svenska Spel men inte registrerat för någon förening. Stötta Hovslätt och välj oss som din gräsrotsförening. Hovslätts IK 24 apr 2020 0kommentarer
  • Andra nyförvärvet klart – August Arvidsson

    Vi kan nu glatt gå ut med att vi har gjort klart med August Arvidsson som därmed blir vårt andra nyförvärv inför kommande säsong. August som snart fyller 18 år kommer från Mullsjö och har varit trogen MAIS hela sin karriär. Han har tränat en del med a-laget men inte riktigt tagit steget att bli ordinarie i SSL. I August får vi in en ung och ambitiös kille som vill mycket med sin innebandy. Han är en rätt storväxt och allround spelare som kan spela flera positioner och har sina styrkor i det defensiva spelet. Berätta lite om dig själv? - Är från Mullsjö och har spelat hela tiden i MAIS sen jag var 7–8 år. Jag ser mig nog som en ambitiös person och gillar att utmana mig själv och vill växa i det jag gör. Jag tycker det är viktigt med utveckling och det gäller både som spelare och person. Innebandyn har alltid varit med i livet och man har ju ett stort intresse för sporten, vilket kanske inte är så konstigt beroende var man kommer ifrån. Hur ser du dig som spelare? - I grund och botten ser jag mig som en center och har väl alltid varit mer defensiv i spelstilen. Senaste säsongen i JAS har dock varit lite mer offensiv och jag har spelat en del som högerforward. Som spelare är jag ganska allround. Hur känns det att vara klar för Hovslätt? - Det känns fint. Man har hört gott om både herrverksamheten och framförallt ungdomsverksamheten. Det har kommit fram flera duktiga spelare och man har tagit hand om dem bra. Verkar som det är bra killar i laget och ett starkt ledarskap. - Det blir också spännande att kunna vara med JAS-laget ett sista år men det ser jag mer som ett plus. Har det varit ett svårt beslut att lämna Mullsjö? - På sätt och vis. Jag har funderat länge men har väl känt att det är det bästa för mina egen utveckling då det kan bli mer speltid på seniornivå. Jag tror Hovslätt är en bra klubb som är på rätt nivå för mig och man har en bra organisation. Samtidigt är man ju tacksam mot MAIS då man fått lära mycket av att träna med flera av världens bästa spelare. Det hoppas jag kunna ta med till kommande år. Vad har du för förväntningar inför säsongen? - Först och främst komma in bra i laget med gubbarna och att göra en bra försäsong. Sedan bygga en bra grund för att spela matcher och vara med och vinna. Jag hoppas kunna vara med och spela för att bidra till att vi når en kvalplats. Under våren har du tränat med laget och bekantat dig med klubben. Vad har du fått för intryck? - Det har varit ett bra intryck med kvalitativa och seriösa träningar. Bra spel och spelare. Kul att mäta sig med bra spelare på herrnivå. Jag känner till en del spelare sen innan men mest av att man varit motståndare. Det ska bli kul med lite nya bekantskaper och jag har intrycket av att det är en bra sammanhållning i laget. Herrar A-lag SSL 21 apr 2020 0kommentarer
  • Nya klubbhuset

    En milstolpe i kubbens drygt 90-åriga historia är att vi snart kan börja nyttja vårt nya och tillbyggda klubbhus. Idag måndag 20/4 så var det slutbesiktning av byggnationen på Hovet. Det som återstår är fasaden utvändigt och bygg och slutstädning. Målet är att nästa vecka ska vi kunna ta lokalerna i bruk. Likaså så ska det nya låssystemet sättas igång och de elektroniska nycklarna (tagar) delas ut till alla ledare. Det praktiska gällande detta kommer att meddelas av varje sektion. Hovslätts IK 20 apr 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter