• Stöd Röttåvitt

    Vi har alla det tufft under Coronavirusets framfart och vår serie skulle startat idag med match mot JBK även många av våra sponsorer och evenemang som bidrar till att vi kan bedriva vår verksamhet drabbas. Vill ni hjälpa Röttåvitt med ett bidrag så är vi oerhört tacksamma. Swisha ditt bidrag till vårt swishnummer 123 15 663 22 A-lag Herrar Fotboll 10 apr 2020 0kommentarer
  • Juniorer får chansen i A-laget!

    Två av våra många duktiga juniorer, Olivia Jonsson och Alma Karlsson flyttas upp till A-laget från och med nu. Dom spelade redan den senaste säsongen ett flertal matcher och erbjuds nu kontrakt med damlaget. För er som inte sett dom så är Olivia en bollsäker center och Alma en bolltrygg och stark back! Vi är säkra på att det kommer att gå bra för dom även kommande säsong! Välkommen till truppen 2020! /Sportgruppen Dam Håll utkik efter fler nyheter inom kort! Damer Div 1 Innebandy 7 apr 2020 0kommentarer
  • Linus Lann förlänger kontraktet

    Vi kan komma med en ny glad nyhet då centern LInus Lann valt att köra på även nästa säsong. Lann går därmed in på sin tredje säsong i a-laget och har under säsongen som varit växt in i det mer och mer och nu blivit en startspelare. Med sitt snabba steg och fysiska spelstil kombinerat med en hel del känsla i händerna är han en jobbig motståndare för samtliga försvarare i serien. Det blir spännande att följa honom även nästa år! Hur är känslan efter att ha förlängt ett år framåt? - Det känns skönt, ska bli roligt att köra på 1 år till i Hovslätt då jag tycker det är ett härligt gäng. Du har ju fått allt mer speltid och blivit en ordinarie startspelare som center. Hur ser du på din utveckling under året som varit och känner du att du hittat rätt? - Jag känner att det blivit väldigt bra då jag fått mer förtroende och blivit bättre i försvaret. Trivs bra som center så det är fint. Under säsongen har vi gått från att i början spela mer i lågt försvar till att efterhand växla upp och spela med mer hög press på motståndarbackarna. Vad tänker du kring det höga försvarsspelet? - Jag personligen tycker nog det är roligare att köra med det höga spelet. Jag tycker vi gjort det väldigt bra i laget så det har funkat för oss. Laget satte poängbästa i H1-sammanhang då vi tog 44 poäng på 21 matcher. Vad anser du ligger bakom succén? - Om man jämför med året innan tycker jag nog spelarna har varit lite mer taggade. Sen tror jag det har att göra med att vi är bättre i försvarsspelet och inte släpper lika mycket bakåt. Vad håller du som höjdpunkten under året respektive bottennappet under året? - Det bästa var nog stunden när vi fick reda på att vi var klara för kval. Det tyngsta under året var sistaperioden mot Åby då vi ledde med 7-1 inför tredje och det blev 8-10. Det var en riktigt tung match efteråt. Om vi ser framåt och tittar mot nästa år. Vad kan vi förvänta oss av laget enligt dig? - Definitivt att vi ska gå till kvalet och sen hoppas jag att vi tar nästa steg och tar oss upp till allsvenskan. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 2 apr 2020 0kommentarer
  • Matchreferat Tord P17-HIK J-lag

    Hovslätts juniorer besegrade IK Tord P17 med 3-0 efter 0-0 i halvtid. Första halvlek var ganska jämn där Tord rullade runt bollen utan att skapa några direkta chanser. Vi hade lite svårt att få igång spelet i första men det blev mycket bättre i andra halvlek. VP gjorde 1-0 på hörna, därefter gjorde Linus Lyck både 2-0 och 3-0. Hela laget får beröm för en väl genomförd match med lite extra beröm till Daniel Ahlm i målet och Isac Alm på högerbacken. A-lag Herrar Fotboll 1 apr 2020 0kommentarer
  • Nyförvärv !

    Vi är glada att kunna presentera nästa nyförvärv som är Sophie Randau. Sophie är fostrad i Hovslätt IK men har varit på utflykt i 6år i andra klubbar men har nu hittat hem igen. De senaste två åren i Östra i Div1 har hon varit en riktigt vass poängspelare med totalt 68 poäng på 33 matcher! Några snabba till Sophie: Left/Right: Left Tröjnummer: 65 Det visste vi inte om dig: Att jag har banan på allt jag äter, från mackan till hamburgaren! Förväntningar inför säsongen: Roligt med nya utmaningar och nytt lag! Ska bli spännande med en högre nivå och tempo. Gillar att träna och har en vinnarskalle så jag kommer att satsa 110%! Välkommen till truppen 2020! Ett tack till Östra för en smidig process! /Sportgruppen Dam Damer Div 1 Innebandy 1 apr 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter