• Förlängning klar!

    Vi är mycket glada att kunna meddela att även #5 Amanda Axelsson har förlängt sitt kontrakt! Efter att ha råkat ut för en fotskada i början på säsongen så hann det inte bli så mycket innebandy när hon kom tillbaka innan det abrupta slutet på alla serier, men nu är hon laddad för nästa säsong! Vi vet hennes kapacitet och ser fram emot tufft och rappt backspel till hösten! Se upp för det låga dragskottet! Välkommen till truppen 2020! /Sportgruppen Dam Damer Div 1 Innebandy 31 mar 2020 0kommentarer
  • Vila i frid Emil

    I helgen nåddes vi av den tragiska nyheten att vår tränare Gullmars son Emil Johansson gått bort efter en kort tids sjukdom. Emil har varit en del av vårt framgångsrika lag då han hjälpt oss med videoinspelningar av våra matcher de senaste åren. Vi kommer sakna dig Emil, vila i frid 😪❤️ Vi skickar samtidigt våra kondoleanser till Gullmar och resten av hans familj. A-lag Herrar Fotboll 30 mar 2020 0kommentarer
  • Nyförvärv !

    Vi har det stora nöjet att presentera årets första nyförvärv i form av Sofie Claesson. Sofie är fostrad i Skillingaryds IK men har de senaste åren spelat i JIK och SSL. Hon kommer med mycket erfarenhet och rutin som forward. En klassvärvning om vi får säga det själva! Några snabba till Sofie: Left eller right?: Left Nummer?: 39 Främsta styrka?: Skottet Otippat?: Att jag troligen har närmare till gråt efter ett uselt golfslag än en sorglig film. Förväntningar?: Ser verkligen fram emot att spela innebandy igen under en hel säsong efter en längre rehab. Av vad vi har sett på de träningar som Sofie har varit med på så känns det som att rehaben har genomförts mycket bra och hon är riktigt på gång! Vi vill också tacka JIK för ett bra samarbete i samband med övergången! Välkommen till truppen 2020! /Sportgruppen Dam Damer Div 1 Innebandy 29 mar 2020 0kommentarer
  • Förlängning klar!

    Vi är glada att kunna presentera en förlängning av kontraktet med nummer 8! Elsa som spelat i Hovslätt i två år fortsätter ännu en säsong och vi ser fram emot det fysiska och uppoffrande spelet och gärna ännu fler klassmål i höst! Välkommen till truppen 2020! /Sportgruppen Dam Håll utkik efter ett nyförvärv som vi presenterar inom kort... Damer Div 1 Innebandy 28 mar 2020 0kommentarer
  • Första nyförvärvet är klart - Casper Härnborg

    Vi har gjort klart med en ny spelare och det är backen Casper Härnborg som ansluter från Mullsjö AIS. Casper är en ung back (02:a) med mycket fart som vi tror kommer passa perfekt in i vårt lagbygge då det är en talangfull kille som satsar hårt på sin innebandy. Han har tränat i högt tempo med Mullsjös A-lag under två säsonger men känner nu att han behöver mer erfarenhet av seniorspel. Efter att ha tränat med oss några gånger under säsongen har vi nu kommit överens om en övergång. Berätta lite om dig själv: - Jag ser mig som en lugn kille som är lätt att ha att göra med och att snacka med. Innebandy är mitt största intresse men även hållit på med fotboll. Vad kännetecknar dig som spelare? - Snabb och ettrig. Är nog rätt tuff att möta och ganska bra bakåt. Spelar back och har alltid gjort det. Du kommer från Mullsjö AIS. Varför du valt att söka dig till en ny klubb? - För att få lite mer erfarenhet och att utvecklas. Jag har spelat i Mullsjö hela tiden och varit med runt a-laget de senaste två åren och tränat ganska mycket. Nu vill jag testa på mer seniorspel. Du har ju tränat några gånger med oss under våren, hur tycker du det känts? - Det har varit väldigt kul och bra tempo. Det har varit många på träningen så det har varit kul att spela. Verkar vara bra gubbar så finns absolut något att bygga vidare på. Har du redan skaffat lite polare i laget? - Jag vet ju lite vilka som är där nu men kan inte påstå att jag känner någon jättebra. Man har ju varit på läger tidigare och träffat lite folk men inte så mycket mer. Vad är dina förhoppningar inför kommande säsong? - Att vi ska komma till kvalplats och kanske även att gå upp till Allsvenskan. Det är väl det jag hoppas kunna hjälpa till med att vi ska nå. Vad vill du framförallt utveckla i spelet? - Det är nog offensiven i så fall. Jag känner mig rätt säker defensivt men kan bli bättre framåt. Välkommen till Hovslätt! Herrar A-lag SSL 28 mar 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter