Coronaviruset
Pga. Covid-19 (corona viruset) så kommer den lokala div. 4 serien inte starta i början på april utan nytt förslag på datum för seriestart är mitten av juni. Vi kommer dock att spela några mycket intressanta träningsmatcher under perioden där vi återkommer med motståndare när vi satt spelschemat för träningsmatcherna.
A-lag Herrar Fotboll
27 mar 2020
0kommentarer
Simon Eriksson kör på även nästa år
Vi kan glatt gå ut med att Simon Eriksson stannar i Hovslätt även nästa säsong. Simon flyttade till Jönköping från Västervik för drygt tre år sedan och har under sina juniorår haft en fin utveckling. Med sitt stenhårda skott och starka fysik har han succesivt växlat upp till att bli en av seriens bästa backar. Efter det abrupta slutet med inställt playoff är han nu revanschsugen inför nästa säsong! Efter snart tre färdiga år på Sanda har du nu valt att fortsätta i Hovslätt. Hur har tankarna gått? - Först var det väl att jag var tvungen att landa lite nu när säsongen tog slut så snabbt. Men efterhand har jag bestämt mig för att fortsätta i Hovslätt. Först väntade man väl lite på om det skulle bli något playoff under våren men som det är nu så känns det som att vi får ta det nästa säsong istället. Hur ser du på den säsong som varit? - Det kändes väldigt bra i början då jag tyckte Elfs idéer tidigt gav resultat i försvarsspelet. Vi började bra men sen en liten dip efter några matcher. Efter jul har dock bitarna fallit på plats och rollerna blivit allt tydligare . Vi har varit bra både hemma och borta och trummat på och vunnit mycket vilket ger självförtroende. Din egen utveckling har ju varit positiv och framförallt nu under våren tycker vi att du varit väldigt bra. Vad känner du själv har förbättrats mest? - Jag kände väl redan i början av säsongen att jag skulle få mer förtroende och kunde förbereda mig bättre redan på försäsongen för att prestera. Elf har varit tydlig och hård vilket gjort att vi tillsammans steppat upp. Det känns som att det både är i det spelmässiga, men även det mentala som jag känt att jag ska bevisa att jag håller bra på denna nivå. Vad har du för mål framåt under nästa säsong? - Man är ju revanschsugen efter slutet på denna säsong och nu vill jag att vi ska vinna serien nästa år, vara svårslagna och kämpa för att gå upp. Det är mitt och lagets huvudmål som jag ser det. - Personligen är det att bidra ännu mer i det offensiva då jag känner att jag har mer i mig. Bakåt känns det tryggt men vill givetvis fortsätta utvecklas där också för lagets skull. Vad tror du blir viktigt för att nå målen? - Försäsongen blir viktig för att sätta alla delar och göra det ordentligt. Vi måste börja direkt och jobba på rätt grejer redan innan sommaren börjar. Man kan inte dra igång försäsongen i augusti och tro det ska lösa sig. Under säsongen sen blir det att jobba hårt och kriga för varandra. Truppen ser ut att bli relativt intakt till nästa år. Kommer det underlätta? - Ja, det tror jag då det redan är mycket på plats och vi vet var vi har varandra i truppen och bland tränarna. Startsträckan borde inte bli så lång. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
26 mar 2020
0kommentarer
Kontrakt klart med ny A-lagstränare...
Vi är stolta och glada att kunna presentera Max Gustafsson som ny tränare i vårt Allsvenska lag! Han kommer tillsammans med Henrik leda laget under säsongen. De kommer att dela på ansvaret med olika fokusområden i vad man får säga är en nysatsning gällande en hel del runt spelet och träning. Max är ingen okänd profil i Hovslätt och har i år varit tränare i vårt Dam JAS-lag som vann sin gruppserie och även Hovslätt IBK's damlag i division 2 som vann sin serie och även kvalet till Division 1, där dom spelar nästa säsong. Nu tar Max alltså steget upp till vårt Allsvenska lag och fortsätter med sitt engagemang med nya uppgifter. Med tar han sitt intresse i individuella videoanalyser och coachning och vi ser mycket fram emot det han kommer att kunna bidra med till laget! Han har under senare delen av säsongen varit med på en hel del träningar och känsla är mycket god i responsen från truppen. Därtill har han ju stenkoll på alla våra lovande JAS-spelare som vi tror kommer att ta stora steg nästa säsong där flera kommer att ta chansen i A-laget och etablera sig där. Att vi i konkurrensen med många intresserade klubbar lockat honom att vara kvar i Hovslätt och ta nästa kliv är vi tacksamma för! Det blir en spännande vår till att börja med och många fler goda nyheter är vi säkra på! /Sportgruppen DAM
Damer Div 1 Innebandy
25 mar 2020
1kommentar
Kontrakt klart !
Vi är glada att kunna meddela att vi har förlängt kontraktet med Henrik för vår Allsvenska satsning framåt. Vi planerar för en hel del förändringar i upplägg och arbetssätt så det känns bra att också ha kontinuitet i tränarstaben då Henrik har varit med på hela det Allsvenska äventyret hittills. Säsongen avslutades ju lite abrupt för hela idrotten och nu får vi istället titta framåt och skapa nya mål inför nästa säsong! Planeringen är i full gång och det ska bli spännande att följa nysatsningen! Mer nyheter följer... /Sportgruppen Dam
Damer Div 1 Innebandy
25 mar 2020
0kommentarer
Tobias Magnusson lägger klubban på hyllan
Efter totalt 57 matcher lägger nu Tobbe Magnusson klubban på hyllan. Detta efter en säsong som inte gick enligt planen med en knäskada som sätter stopp för en fortsättning, och har hämmat honom hela året. Då kom vi tillslut till vägs ände Tobias, känslan? Ja, tyvärr blev det ju så. Det känns såklart tråkigt, framförallt för den här säsongen där jag var inställd på att köra. Att jag får lägga ner helt har jag nog redan hunnit smälta. Tråkigt att inte själv få bestämma när det var dags? Framförallt med tanke på den här säsongen som sagt, va i ärlighetens namn inte superlång är ifrån att tacka för mig inför den här säsongen, men när man väl tog beslutet att köra så ville jag såklart vara med den här säsongen fullt ut. När laget dessutom spelade riktigt fin innebandy i långa stunder blev man såklart spelsugen. Det blev ju inte så många matcher i år, har du hunnit förbereda dig på detta beslut? Det har jag. Blev ganska tydligt för mig att det inte skulle gå att fortsätta när kortisonsprutan som jag tog vid nyår slutade verka. Så sedan dess har jag egentligen vetat att det skulle bli såhär. Du säger att framtiden ser ljus ut, underlättade det? Nej det skulle jag inte säga. Snarare tvärtom, det hade kunnat få mig till att få motivation en säsong till om kroppen hade tillåtit det. Två sejorer blev det för dig i klubben kan du försöka beskriva utvecklingen i klubben/laget? Laget är ju såklart ett helt annat idag. Men visst känns det att klubben tagit steg framåt under dem här åren. Men trots det känns det som att både klubben och laget redan börjar känna sig redo för att ta ytterligare kliv. Till sist vad väntar härnärmst? Först och främst väntar golfsäsongen. Efter det är min ambition att på något sätt dra mitt strå till att lag och klubb som sagt fortsätter att gå framåt. Vilket är ditt bästa minne med Hovslätt? Det är givetvis svårt att blunda för avgörande matchen när vi spelade upp oss i ettan. När vi kom till matchen för matchsamling stod publiken redan och köade. Att vi dessutom hade med en buss med publik gjorde ju inramningen magisk. Sedan toppades allt genom att vinna en jämn och tajt match. Det va såklart grymt. Stort tack Tobias för din spelarkarriär i Hovslätt! Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
24 mar 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter