• Martin Bärbäck stannar

    Ny glädjande nyhet då det är klart att Martin Bärbäck stannar kvar i Hovslätt även nästa år. Bärbäck som i år gjorde sin första seniorsäsong har tagit stora kliv och är redan nu ordinarie i truppen. Efter att tidigare spelat mer i anfallet skolades han inför säsongen om till back vilket vi haft stor glädje av. Det kommer bli spännade att följa honom nästa säsong och han har dessutom sitt sista JAS-år kvar. Vad tycker du om säsongen som varit? - Bra. Väldigt upp och ner från lagets sida men tycker vi har hittat ett bra grundspel som vi kan luta oss mot. Vi har visat att vi har seriens bästa försvarsspel vilket är skönt. - I JAS har det varit väldigt annorlunda säsong då det varit stora siffror många gånger. I år kände vi väl att vi hade en bra chans att komma till festen men tyvärr blev det inget av det. Förra sommaren bytte du position till back, nöjd med det? - Ja det tycker jag. I början var det en omställning med mycket nya saker att tänka på. Men kände att jag fick den hjälp jag behövde från både tränare och spelare vilket gjorde det enklare. Man har kommit in i det ju längre säsongen gått. Du blir nu kvar ytterligare ett år. Vad tror du om framtiden? - Jag tror vi har stora chanser att komma till ett kval även nästa år. Vi har en bred trupp med många unga spelare som vill framåt. Vi har redan nu ett bra försvarsspel som vi kommer kunna bygga vidare på. Har du några specifika mål? - Inte direkt, men man vill ju fortsätta jobba för att bli så bra som möjligt. Vad känner du blir viktigt för din personliga utveckling? - Att jag fortsätter hålla upp min motivation att vilja bli bättre. Vara öppen för kritik som gör att jag utvecklas. Jag får inte börja tro att jag kan allt utan det gäller att kämpa på. Sen även att bli starkare över bollen så man är redo i fler situationer. Vad tycker du om att vi flyttat från D-hallen till A-hallen? - Blandade känslor men ändå positivt. Det är lite fräschare och bättre golv i A-hallen. Känns som man får ett snabbare spel i A-hallen också plus att belysningen är bättre. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 21 mar 2020 0kommentarer
  • Årets boulemästare 2020

    Med mycket finess, skicklighet men framförallt tur, gratulerar vi årets boulemästare i Hovslätt., Nicklas Svensson. Stort grattis, men Torbjörn Emme kanske vill ha revansch 2021. På bilden flankeras han av tvåan Jonas Axelsson och trean Stefan Hultqvist. Damer Div 1 Innebandy 20 mar 2020 0kommentarer
  • Årsmötet är inställt

    Årsmötet är inställt Hej ! ÅRSMÖTET för Hovslätts IK är inställt på grund av Coronaviruset . Vi får satsa på att genomföra ÅRSMÖTET senare i vår, kanske när vi kan se tillbaka på Coronatiden,när vi kan blicka framåt mot värme och att vår vardag blir som tidigare igen.Låt oss hoppas på att vi kan köra mötet under maj månad. Dick Wedholm Hovslätts IK Hovslätts IK 17 mar 2020
  • Martin Ullström kvar nästa säsong

    Vi kan nu glatt meddela en ny kontraktsförlängning då Martin Ullström valt att fortsätta i den röda tröjan även kommande säsong. Ullström blev klar sent förra sommaren och väldigt tidigt stod det klart att han skulle bli en väldigt nyttig spelare för vår unga trupp. Efter lite skadeproblem under hösten har han kommit tillbaka i fint slag och motivationen är på topp. Du har nu valt att förlänga ditt avtal, har det varit ett enkelt beslut? - Man velar ju alltid vid denna tid på året angående kommande säsong, men det är såklart man skall spela. Vi har något bra på gång som jag inte vill missa. Vad är det som framförallt är orsaken till att du trivs så bra? - Den största anledningen är nog att vi har en bra balans i laget, många yngre och sen har vi några dinosaurier som gör att det blir väldigt kul både på och vid sidan av planen. Om vi ser tillbaka på senaste säsongen har det gått bra för både dig och laget. Känner du att dina förväntningar har uppfyllts? - Mina förväntningar kring klubben och föreningen i säg har förvånat mig positivt, att det är så professionellt och att det finns så många eldsjälar. All ära till dem för utan de så skulle de aldrig fungera så otroligt bra som det gör. - När det kommer till mig själv och laget förväntar jag mig inget annat än vinst oavsett om motståndet heter BK Bollplank eller Mullsjö. Vi har gjort en fantastisk säsong och våra insatser har bara blivit bättre och bättre vilket gör att framtiden ser spännande och ljus ut. I höstas åkte du på en skada i baksidan och var borta ett tag. Tror du avsaknaden av en ordentlig försäsong spelade in? - Ja men så är det ju, då man inte kört en rejäl försäsong på några år så håller inte riktigt den gamla kroppen för innebandyspel. Så det fick ju bli några veckors rehab men nu känns baksidan starkare än någonsin och försäsongen närmar sig. Vilket är bra för mig då jag kan bygga upp kroppen så jag kan delta samtliga matcher kommande säsong. Nu under våren har din klubba varit rätt het och du gjorde ju bland annat herrlagets första mål i A-hallen. Även om du kanske inte är en typisk poängspelare måste det väl vara skönt att få stänka in en del kassar framåt? - Ja, hade man bettat på det hade man fått bra utbetalning kan jag lova! Nej, det kan vi skriva under båda på att jag inte är så när det väl händer så är det skönt. Man bidrar oftast med ett rejält närkampsspel och täckta skott defensivt så det är alltid skönt när man hjälpa till lite extra med poäng. Sen är ju inte poäng allt! Det viktigaste är att laget vinner och till det behövs alla. Vi tackar Martin för dessa ord och önskar honom lycka till framåt! Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 16 mar 2020 0kommentarer
  • Vinst i sista seriematchen!

    Fler bilder finns inom kort att se där de brukar vara. Damer Div 1 Innebandy 15 mar 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter