• Hemmamatch!

    Hovslätts IK-IBK Göteborg Damer Div 1 Innebandy 18 feb 2020 0kommentarer
  • Seger mot Jönköping

    Seger mot Jönköpings Ik ungdom läs nedan vad vår egen Gotlänning har att säga om matchen. Tillbaka i kassen mot Jönköping, känslan? Nej men självklart jättekul att få spela. Roligt med en hel del folk på läktaren med. Vinst och stabilt sett från läktarvåld, ta oss igenom matchen från dina ögon. Tycker vi har bra koll på dem hela matchen. De skapar lite lägen från halvchanser vilket gör dem rätt farliga. Men får bra hjälp mot slutet och grabbarna täcker ner mycket skott. Stabil insats överlag. Sist vi möttes var det en målgladare tillställning, var det något ni pratat om inför matchen? Nej det hade vi inte direkt pratat om. Men självklart vill ju släppa in mindre mål än senast. Så vi startade matchen med lägre försvar vilket verkade löna sig. Du själv gör en kanoninsats räddar 18 skott och är väldigt stabil hur är känslan för egen del? Väldigt bra. Svår match att spela som målvakt dock. Som jag nämnde innan så skapar dem mycket halvchanser och kastar in lite bollar på mål. Men det löste vi bra tycker jag. Känslan uppifrån var att det aldrig var någon riktig derby karaktär på matchen? Nej, det håller jag med om. Var lite situationer där några spelare rök ihop lite. Men jag har varit med om värre. Så mer derbykaraktär hade det verkligen kunnat vara. Nästa helg tar vi oss an Vetlanda hemma i A-hallen, någon hälsning till publiken? Hoppas det kommer så mycket publik som möjligt och stöttar oss till 3 nya poäng. Vi tackar Johannes och laget för dagens insats men vill också passa på att önska så mycket folk som möjligt nästa Lördag då vi tar emot Vetlanda klockan 14:00. Herrar A-lag SSL 16 feb 2020 0kommentarer
  • Inställd match

    Pga sjukdom har våra motståndare Kärda IF valt att ställa in matchen. Så tyvärr blir det i gen match imorgon 😪😪 A-lag Herrar Fotboll 14 feb 2020 0kommentarer
  • Då drar det igång med träningsmatcher

    Imorgon lördag åker vi till Värnamo för att möta Kärda IF på Gröndal, vi ställer upp med ett mycket ungt och intressant lag då vi har lite frånvaro på några av de äldre spelarna, snittåldern imorgon är 18,6 år och många unga lovande spelare från vårt J-lag får chansen att visa upp sig i A-laget. Vi hoppas att killarna som åker till Värnamo imorgon kan göra en bra match. Framtiden är rödåvit !! A-lag Herrar Fotboll 14 feb 2020 0kommentarer
  • Hovslätt-Växjö Allsvenskan Dam Södra

    Hovslätt IK-Växjö IBK Damer Div 1 Innebandy 4 feb 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter