Intervju Marcus Hamrin
Tjena Marcus, grattis till VM biljetten, spännande att ni tog sista chansen ni hade var det nervöst? Tack så mycket! Nää tycker inte vi känns nervösa Inför matchen 8-5 skrevs slutresultatet till mot Ryssland, var det nervöst när de gjorde ett par kassar mot slutet? Nää hade lite otur med några utvisningar där i slutet men tycker vi löser de bra ändå! Hur var din egen insats? Tycker jag kanske kunnat bidra lite mer framåt men vi har 2 riktigt bra offensiva kedjor så funkar fint för mig att gå lite defensivt Blev det en ordentlig fest igår? Tänk dig ett gäng norrmän i Poprad Slovakien en söndag... Vad kan vi förvänta oss av Marcus Hamrin på lördag när vi tar emot Olofström? Hoppas jag kan ta med tempot från matcherna. En hälsning till publiken inför lördagens match? Ta er ner till hallen och stötta oss. Matchen spelas i A-Hallen Lördag kl 14:00 mot Olofström
Herrar A-lag SSL
3 feb 2020
0kommentarer
Restaurangchansen
På torsdag 6/2 kommer de nya häftena/apparna för i år. Kolla med släkt, arbetskollegor, vänner och även ovänner😁. Tänk på att fråga om häfte/app. Laget skall sälja 50 stycken, men jag tänker nånstans upp mot 200. Sälj hårt💪
Damer Div 1 Innebandy
1 feb 2020
1kommentar
Byggnation
Om- och nybyggnationen är i full gång och har nu kommit halvvägs. Om allt går enligt planerna så ska det vara färdigt till HIK-dagen 9 maj. Då blir det full fart på Hovet och våra sektioner kommer att finnas på plats och dagen avslutas när herrarnas A-lag möter Forsheda i fotbollens division 4. Klicka på länken för fler bilder bilder
Hovslätts IK
1 feb 2020
0kommentarer
Boule kväll 20/3...
Välkommen till HIK BOULE Fredagen den 20 mars spelar vi boule på Club I´stan Boule i Hovslätt. Vi träffas kl. 18,00 (Barrsätragatan 22) för några matcher boule. Medtag mat och dryck, vi fixar kaffe o kaka. 25 kr/person Välkommen! Jan o Petra Rommedahl Anmälan senast 16 mars till Jan på 0703-11 70 90 eller janne@norrahammarsbygg.se
Damer Div 1 Innebandy
31 jan 2020
0kommentarer
Förlust mot Hovshaga
Tredje matchen på en vecka för Hovslätt renderade i förlust med 8-6 mot Hovshaga på bortaplan. Därmed passerade Hovshaga Hovslätt i tabellen. Detta var Hovslätts andra förlust mot Hovshaga i år. Periodsiffrorna skrevs till (3-1,3-3,2-2) Målskyttar för Hovslätt: Simon Eriksson x2 Tobias Zälle Kim Högdahl Martin Ullström Ola Hyltén Såhär analyserar lagkapten Fridolf Persson förlusten. Ta oss igenom matchen, och känslan under matchen. - Vi fick en bra start på matchen men Hovshaga tog över mer och mer i första. Andra perioden är jämn målmässigt där jag tycker vi höjer vår egen nivå igen. Sista ger vi det verkligen chansen och skapar bra lägen men lyckas inte riktigt hela vägen idag. Generellt känns dem lite hetare offensivt än oss idag. Det blir ändå jämnt i slutet och vi är nära att gå ifatt innan de gör 7-5, varför drar de det längsta strået? - Jag tycker de är väldigt bra offensivt. De spelar kanske lite mer på chans än vad andra lag gör sista tredjedelen men gör det väldigt bra. Jag tycker ändå vi borde kunnat stängt ner dem lite bättre, men de är skickliga helt enkelt. Efter julledigheten har ni nu spelat 3 matcher på en vecka och tagit 6 av 9 poäng. Känns det godkänt? - Ja, det får vi se som godkänt. Och nu har vi 2 nya viktiga matcher framöver mot Ledberg och Olofström som ligger nära oss poängmässigt, så det är bara att ladda om för ny vecka och göra det ännu lite bättre. Slutligen en klassisk fråga, vad kan vi ändå ta med oss till nästa match? - Jag tycker vi arbetar hårt för varandra och det gör ju att vi skapar lägen för att göra fler mål, och det tycker jag vi ska ta med oss inför fortsättningen. Vi tackar kaptenen för de orden och önskar lycka till med träningsveckan. Nästa match spelas mot Ledberg på bortaplan lördag 25e januari 15:00 i Campushallen. Foto: Marcus Vilson
Herrar A-lag SSL
19 jan 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter