• Stabil seger mot Vetlanda

    Hovslätt åkte under lördagen ner till Vetlanda för en drabbning i ISCAR Arena. En fantastiskt fin idrottshall som vi blev smått avundsjuka på. Matchen blev en relativt ensidig historia där Hovslätt i och med en bra första period la grunden till en väldigt stabil seger. Segersiffrorna skrevs till 3-8. (0-4,0-3,3-1) Hovslätts målskyttar: Ola Hyltén 3 Marcus Hamrin Max Johansson Linus Martinsson 2 Hampus Grundel Vi pratade igenom matchen med hattrickmålskytten Ola Hyltén som förutom 3 mål även han med 1 assist. Alla hans poäng kom dessutom i första perioden. - Haha, ja det var mycket som gick rätt i den första perioden. Att alla kom den just under första kan ha att göra med att klubban gick av tidigt i andra. Vad tycker du om insatsen idag? - Jag tycker att vi över 60 minuter gör en mycket stabil insats idag. Tredje perioden kanske inte är den bästa men med tanke på att vi gör det så bra de två första perioderna kan vi ändå ha överseende med den. Som du säger gör vi de två första perioderna väldigt bra, är det våra bästa 40 minuter i år? - Ja men det tycker jag. Vi låter Vetlanda spela på utsidan i princip hela tiden och med hjälp av en storspelande Johannes i kassen gör vi det riktigt bra försvarsmässigt. En sådan här insats blir såklart lätt att lyfta fram som en laginsats. Men om du får välja någon som sticker ut förutom du själv och nämnda Johannes, vem skulle det vara? - Precis som du säger, först och främst tycker jag att det är en riktigt bra laginsats idag. Men vill jag ändå lyfta fram vårt nyförvärv Felix (Thorstensson) som match efter match gör bra insatser på sin backplats. I skrivande stund ligger Hovslätt på tredje plats i serien och ska på lördagen den 23e november klockan 14:00 ta emot serieledarna Åby i D-hallen. Hur laddar vi om till den matchen och vad kommer behövas av oss för att vinna den matchen? - Jag tror att segern idag var väldigt viktig inför nästa helgs drabbning. Vi vet att Åby är ett mycket spelskickligt lag men arbetar vi lika hårt i försvaret som idag tror jag att det kommer bli en mycket jämn kamp som förhoppningsvis går till vår fördel. Tack för pratstunden Ola och lycka till nästa helg. Vi ser fram emot att se er på plats lördag 23e november i D-hallen då vi tar emot serieledarna Åby. Foto: Marcus Vilson Herrar A-lag SSL 17 nov 2019 0kommentarer
  • Förslag Div 4 NV 2020

    Ekhagens IF Forsheda IF Habo IF Hovslätts IK IF Haga IF Hallby FK Jönköpings BK Kulltorps GoIF Mullsjö IF Smålandsstenars GOIF Vrigstads IF Värnamo S:a FF A-lag Herrar Fotboll 12 nov 2019 1kommentar
  • Inför 2020

    Här kommer en liten uppdatering inför säsongen 2020 Röttåvitt har valt att fortsätta med samma tränarstab dvs. Gullmar Johansson och Oskar Beverin, vi har för avsikt att förstärka dessa två med ytterligare en tränare (assisterande) som idag inte är klar. Vad det gäller truppen så är den i stort sett intakt inför 2020 dvs. vi fortsätter att satsa på vårt unga lag förstärkta med våra duktiga juniorer. Vi har nyligen gjort klart med vår första förstärkning inför nästkommande säsong, en ung lovande spelare från HFFs ungdomsakademi född 2001. Välkommen till röttåvitt Nils Edberg A-lag Herrar Fotboll 4 nov 2019 0kommentarer
  • Inför Jik Ungdom med Filip Larsson

    Hej Fille, hur är läget inför lördagens Derby? Tjena, jodå det är bra, ska bli grymt kul och spela derby mot särskilt jik ungdom där jag har många kompisar som spelar, det var ju även ett lag jag velade mellan innan jag valde Hovslätt, träningsveckan har sätt grymt bra ut också så nu är jag sjukt taggad på derby. Ny i Hovslätt i år, hur har första tiden varit för egen del? Ja! Den har varit både upp och ner, var ju inte riktigt förberedd på det här tempot när jag började, men jag kom in i det mer och mer under försäsongen, jag har kommit in i gänget bra många härliga killar som kan lira innebandy. Lite trög startad dem första matcherna men det går bättre och bättre. Torsk senast mot Olofström med 5-4 vad har du att säga om den matchen? Matchen mot Olofström var inte alls bra, vi kom aldrig upp i vårat vanliga tempo, då dem hade mestadels boll så vi aldrig fick spela vårt vanliga spel, det kändes som vi var väldigt slöa, vet inte om det var att vi hade åkt buss länge eller om de va mentalt dåligt, det är en skit match helt enkelt så dem matchen lämnade vi oss bakom direkt när vi lämnade arenan. Jönköpings Ik står för motståndet imorgon, som har börjat lite trögt. Vilken matchbild kan vi förvänta oss? Matchbilden vi kan förvänta oss mot jik är ett ungt lag med många tekniska spelare, så länge vi håller vårat tempo som vi har haft denna veckan så tror jag att vi kommer att ha mycket fördel genom mycket slit och bra tempo. Gissa på en vinst med 8-4 Till sist har du någon uppmaning till publiken imorgon? Håll koll på nummer 24 Martin vispen Bärbäck, han har varit extra het den här veckan. Herrar A-lag SSL 1 nov 2019 0kommentarer
  • Referat Kalmarsund

    Lördagens insats mot ett topptippat Kalmarsund räckte nästan ända fram, men ändå inte riktigt till poäng. Matchen inleddes ganska mycket så som vi hade förväntat oss, med ett lite större bollinnehav för Kalmar och där vi lade mest fokus på att ligga rätt i försvarspositionerna för att på så sätt kunna utnyttja spelvändningar till att skapa farligheter. Allteftersom perioden gick så vågade vi också hålla i bollen mer och skapa ett eget spel. Emmy gjorde 1-0 mer eller mindre på egen hand med en patenterad inbrytning. Vi fortsatte att ha en bra struktur långa stunder, men Kalmar är effektiva så när vi slappnade av vid ett par tillfällen så small det. 1-2 i paus, men ändå en bra period i grunden. Andra inleddes med att de utökade sin ledning på ett skott utifrån där Lisa var helt skymd. Efter det hackades andra perioden upp av utvisningar, bl a klarade vi av en femminuters utan att släppa in mål, riktigt starkt! Lite öppnare spel mot slutet av perioden, men vi lyckades inte utnyttja lägena. 1-3 inför sista. Som inleddes med att Frida skickade iväg en 25-meterspassning mot mål där Elsa plockade fram volleyn och reducerade. Lite mer ställningsjrig efter det, men trots ett betydligt mer kompakt Kalmar-försvar den här perioden lyckades vi skapa några riktigt farliga lägen. Dessvärre fick vi inte in bollen och när vi chansade utan målvakt mot slutet petade istället de in ett par bollar. Men som helhet en riktigt stark, stabil och bra insats, trots förlusten. Rätt inställning från alla håll, det plockar vi med oss till kommande match. Lördag 2/11 kl 17.00 hälsar vi alla välkomna ner till D-hallen för ett smålandsderby, Sävsjö gästar oss. Henrik Damer Div 1 Innebandy 31 okt 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter